
صنعت لوازم خانگی از صنایع بسیار پردرآمد در کشورمان است. به همین دلیل این کسبوکار نیز مانند تمام کسبوکارهای موفق میتواند از طریق طراحی وب سایت لوازم خانگی یک فرصت بسیار عالی برای تبلیغ و فروش پیدا کند و درآمد خود را چند برابر کند. با راهاندازی یک فروشگاه در اینترنت میتوانید برای محصولات خود یک کانال فروش ثابت داشته باشید. هر محصولی که میخواهید، با هر قیمتی را وارد کنید و همچنین با استفاده از بازاریابی دیجیتال فروش محصولات خود را افزایش دهید.
با اینکه ایجاد یک فروشگاه در اینترنت بهترین راه است اما مشکلاتی نیز دارد. شما باید از پس بخشهای فنی آن نیز بر بیایید، یعنی بتوانید در اینترنت با خرید هاست و دامنه، وب سایت خود را راهاندازی کرده و محصولات را درون آن قرار دهید. برای اینکه خودتان درگیر این مشکلات نشوید و از تمام انرژی خود فقط برای تامین و عرضه لوازم خانگی باکیفیت به مشتریان ثابت و جدیدتان استفاده کنید؛ میتوانید از 0 تا 100 ورودتان به دنیای فروش اینترنتی را به ما بسپارید.
از طراحی وب سایت تا پشتیبانی نرمافزاری در این مسیر همراهتان هستیم.
طراحی وب سایت فروش لوازم خانگی میتواند فواید زیادی داشته باشد از جمله :
۱ – صرفهجویی در زمان و مکان
با طراحی وب سایت لوازم خانگی شرایطی برای بازدیدکنندگان به وجود میآید که بتوانند بهراحتی در هر جایی که هستند از محصولات شما دیدن کنند. نیازی هم به وجود خودتان نیست چون شما اطلاعات و مشخصات کالاها را به نمایش گذاشتهاید و همه چیز برای مشتری واضح است. آنها میتوانند عکسهای مختلفی که از تمام جوانب محصول گرفته شده ببینند و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.
۲ – امکان انجام سفارش به صورت۲۴ ساعته
طراحی سایت فروش لوازم خانگی باعث میشود درآمد شما حتی در شب و روزهای تعطیل نیز متوقف نشود. مشتریان به صورت تمام وقت به وب سایت دسترسی دارند و امکان خرید آنلاین در هیچ ساعتی محدودیت ندارد.
۳ – امکان دستیابی به مشتری بدون محدودیت مکانی
در فروشگاه آنلاین لوازم خانگی، فروش شما دیگر محدودیت مکانی ندارد، زیرا میتوانید از تمام شهرها سفارش بگیرید وکالای مورد نظر را ارسال کنید.
۴ – کاهش هزینههای اضافی
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی، هزینههای اضافی شما را کاهش میدهد زیرا واسطهها حذف میشوند، نیاز به پرداخت هزینههای زیاد برای تبلیغ ندارید و هزینههای حمل ونقل هم کاهش پیدا میکند.
داشتن یک فروشگاه اینترنتی به شما کمک میکند در هر زمانی که خواستید، فعالیت خود را گسترش داده و درآمد خود را بیشتر کنید. مدل عملی این عنوان به این صورت است که شما پس از تامین کردن و فروش یک دسته خاص از محصول، میتوانید دستهبندیهای موضوعی مرتبط دیگری را نیز پوشش داده و آنها را هم در وب سایت به فروش برسانید. به این صورت هر زمان که در یک دسته به فروش قابل قبولی رسیدید، میتوانید با اضافه کردن دستهبندی و همچنین استفاده از تکنیکهای کد تخفیف و فروشهای فصلی؛ کسب و کار خود را گسترش دهید.
همچنین این نکته قابل توجه است که طراحی وب سایت لوازم خانگی خوب و حرفهای تا اندازه زیادی میتواند در فروش محصولات و کسب درآمد موثر باشد. به هر حال چه خوشمان بیاید و چه فکر کنیم که این اینترنت هم برای ما دردسر شده، کسب وکارهای امروزی با اینترنت موفقتر عمل میکنند. لوازم خانگی هم از این کسب و کارها مستثنی نیست. با طراحی یک فروشگاه آنلاین لوازم خانگی میتوانید از بسیاری از هزینههای دیگر کم کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید. این یک معامله برد –برد است و شما چیزی از دست نمیدهید
زمانی که در حال نمایش و تبلیغات محصولات لوازم خانگی خود در اینترنت هستید نباید سریعاً کالاها را به مردمی که نمیشناسید عرضه کنید. در ادامه سه ایده بازاریابی کاربردی برای رسیدن به فروش بیشتر بعد از طراحی سایت فروش لوازم خانگی را بررسی میکنیم.
۱ – ترافیک سرد (جذب مخاطبان)
در گام اول با مشتریانی طرف هستیم که با محصولات شما آشنایی ندارند. در واقع پتانسیل مناسبی وجود دارد تا بتوانید با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. روشهایی وجود دارند که میتوانید در فضای مجازی مورد استفاده قرار دهید. این روشها عبارتند از؛
تولید محتوا : قبل از این که بخواهید محصولات خود را بفروشید، در قالب محتواهای تولیدی، اطلاعات مناسب و مفیدی در اختیار خوانندگان وب سایت خود قرار دهید تا انگیزه آنها برای خرید را افزایش دهد.
بروزرسانی رسانه اجتماعی : در فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی خود، لینکی به صفحات اجتماعی خود ایجاد کنید و به مخاطبان توصیه کنید به صفحه طرفداران شما در شبکه اجتماعی مربوطه بپیوندند.
کارت هدیه رایگان : مسابقهای ترتیب دهید و به برندگان آن کارت هدیهای اهدا کنید تا در صورت خرید محصولات شما، مبلغ مندرج در کارت هدیه از قیمت کالا کسر شود. همچنین میتوانید بر روی محصولات خود تخفیفهای مناسبتی بگذارید مانند تخفیف خرید برای عید نوروز.
کار کردن بر روی گوگل : بر روی کلیدواژههایی که مخاطبان شما در اینترنت جستجو میکنند تمرکز کنید و براساس آنها، محتواهایی را تولید کنید که اطلاعات و راه حلهای مناسب در مورد لوازم خانگی به کاربران اینترنت ارائه دهد. این کار باعث میشود ورودی شما از گوگل افزایش یابد و تأثیر مثبتی بر روی ترافیک سایت بگذارد.
۲ – ترافیک گرم (تبدیل مخاطبان به مشتریان بالقوه)
مخاطبان این نوع ترافیک نسبت به شما آشنایی دارند. چرا که در یک مقطع بعد از طراحی وب سایت لوازم خانگی شما، از آن بازدید کردهاند. برای هدف گیری مجدد مخاطبان روشهای زیر پیشنهاد میگردند:
ارائه اطلاعات تکمیلی به بازدیدکنندگان وب سایت : اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما برای بار چندم است که به آن سر میزنند لازم است اطلاعات تکمیلیتری برای آنها در سایت قرار دهید؛ مانند اطلاعات فنی محصولات، مزایای محصولات شما نسبت به رقبا و…
فعالیت در صفحه طرفداران در شبکه اجتماعی : با ارائه هدایای رایگان یا اطلاعات مفید از مخاطبان فن پیچ خود بخواهید که اطلاعات تماس خود را در اختیار شما بگذارند تا در اطلاع رسانیهای بعدی از آن استفاده کنید.
۳- ترافیک داغ (تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل)
این ترافیک، ترافیک خریداران شماست. آنها یا از طریق آنلاین از شما خریداری میکنند یا با شناخت خوبی که از برند شما پیدا کردهاند، آن را در فروشگاههای لوازم خانگی جستجو میکنند. هدف از این ترافیک آن است که به مشتریان یادآوری کنید هنوز در کنارشان هستید. در این حالت به مشتریانی که یک بار از شما خرید کردهاند، پیشنهادات جدید ارائه میدهید.
طراحی ریسپانسیو، موضوعی است که در سالهای اخیر اهمیت بسیاری پیدا کرده است. تمام کسانی که برای کسب و کار خود وب سایتی را راهاندازی میکنند، به فکر ریسپانسیو بودن سایت خود هستند. اما طراحی ریسپانسیو وب سایت دقیقاً به چه معناست؟
کاربر و بیننده وب سایت شما، ممکن است با ابزارهای مختلفی مانند موبایل، تبلت، لپتاپ یا رایانه رومیزی وب سایت شما را مشاهده کند. اگر طراحی وب سایت لوازم خانگی شما ریسپانسیو (واکنشگرا) باشد، در تمام این نمایشگرها، با هر رزولوشن و اندازهای، به درستی نمایش داده میشود. در هیچ یک از این نمایشگرها، با وجود ابعاد و کیفیتهای متفاوت، سایز متن، تصاویر، ویدئوها یا عناوین و سایر عناصر، تغییرات نامطلوبی نخواهد داشت. در واقع در طراحی سایت واکنشگرا، تمام عناصر سازنده صفحه، با توجه به ابعاد و رزولوشن نمایشگر؛ خود را به طور مطلوب تغییر میدهند تا کاربر، بهترین حالت را در صفحه نمایشگر خود مشاهده کند.
با توجه به این نکته که جستجو در اینترنت به وسیله موبایل و تبلت، در سالهای اخیر گسترش فراوانی پیدا کرده است، لازم است تا هنگام طراحی سایت فروش لوازم خانگی، به موضوع ریسپانسیو بودن آن توجه کافی شود. طبق آمار بیش از نیمی از ورودی وب سایتها از طریق گوشیهای تلفن همراه و تبلتهاست. از این رو لازم است تا طراحی سایت شما پاسخگوی نیاز کاربرانی با انواع ابزارها و نمایشگرها باشد؛ در غیر این صورت تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد.
تعداد کاربرانی که از موبایل و تبلت برای تماشای وب سایتها استفاده میکنند، همواره در حال افزایش است. این موضوع بیانگر اهمیت طراحی ریسپانسیو وب سایت شماست.
شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا برخی از وب سایتها در صفحههای اول گوگل قرار دارند و برخی دیگر در صفحههای آخر و شاید بعضی از وب سایتها نیز اصلاٌ در نتایج جستجو نشان داده نشوند.
معیار موتورهای جستجو برای رتبهبندی وب سایتها چیست؟
چگونه میتوان در صفحۀ اول جستجو قرار گرفت؟
سئو (SEO) یا همان بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در واقع تکنیکی است که وب سایت را به موتورهای جستجو بهتر شناسانده، اعتبار وب سایت را نزد موتور های جستجو بیشتر کرده و باعث میشود وب سایت ما رتبههای نخست را در نتایج جستجوی موتورهای جستجو کسب کند.
رعایت استانداردهای طراحی وب سایت لوازم خانگی نیز یکی از عوامل بسیار مهم در سئو وب سایت است و نقش زیادی بر روی رتبهبندی وب سایت و جذابیت آن خواهد داشت. اولین اولویت ما در طراحی تمام وب سایتها رعایت استانداردهای سئو است و پس از راهاندازی وب سایت و فروشگاه اینترنتی به شما کمک میکنیم که به رتبهبندی خوبی در گوگل برسید.