
همانطور که میدانید کارخانجات مختلفی در سراسر کشور وجود دارند که محصولات و خدمات مختلفی را برای ارائه به مشتریان تولید میکنند. امروزه مسائلی که ذهن کارخانهداران را به خود مشغول میکند را میتوان به دو صورت دستهبندی کرد: مورد اول کارخانههای نوپایی هستند که برای دیده شدن برند خود نیاز به تبلیغات دارند و دستۀ دوم کارخانههایی که بین مردم جا افتادهاند اما باید در جهت حفظ مشتریان اقدام کنند. بنابراین کارخانجات هم برای ماندگاری در بازار و هم عدم فراموششدن در بین مردم نیازمند تبلیغات مؤثر هستند.
راه سنتی برای تبلیغات دیگر نیازهای کارخانجات را با این حجم وسیع از رقبا تأمین نمیکند چرا که معرفی تمام محصولات، کاری دشوار و زمانبر بوده و همچنین گاهی تبلیغات تنها برای یک محدودۀ بخصوص نیست و نیازمند آن است که در نقاط مختلفی بین مردم ارائه شود بنابراین بهترین راه با توجه به استفادۀ روزافزون افراد از اینترنت طراحی وبسایت کارخانجات است که محدودیت جغرافیایی و محدودیت تبلیغات را از میان برداشته است.
یکی از مهمترین مزایایی که طراحی وب سایت کارخانجات برای ذینفعان خود به همراه دارد این است که دیگر وب سایت بهعنوان تنها یک پل ارتباطی دیده نمیشود تا محصولات و خدمات را به دست عمدهفروشان برساند بلکه میتوان از طریق خود وب سایتها کسب درآمد کرده و محصولات و خدمات را علاوه بر معرفی برای فروش به نمایش گذاشت و همچنین با ایجاد صفحهای برای نظرسنجی محصولات، میتوان نقاط قوت و همچنین نقاط ضعف محصولات کارخانه را بهراحتی پیداکرده و در جهت بهبود آنها گام برداشت.
در چنین وب سایتهایی علاوه بر معرفی خود و کارخانه میتوانید اقدام به فروش کالاهای مورد نظر خود بهصورت آنلاین نمایید و تخفیفهایی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید تا به خرید از شما ترغیب گردند.
همچنین این امکان را خواهید داشت تا نمایندگیهای فروش خود را به مشتریان آنلاین معرفی نمایید تا آنها بتوانند در مدتزمان کمتری در هر شهر یا کشوری که هستند به محصولات موردنظرشان دسترسی پیدا کنند.
با استفاده از نقشه میتوانید محل دقیق فروشگاه و کارخانۀ خود را برای کاربران مشخص نمایید و بهاینترتیب فرآیند فروش حضوری را برای مشتری سادهتر کنید.
اولین چیزی که مشتریان با ورود به وب میبینند نقش بسیار زیادی در برداشت آنها نسبت به فعالیت و خدمات شما دارد؛ با داشتن یک وب سایت با طراحی هوشمندانه و منحصربهفرد و قرار دادن گواهینامهها و استانداردهای خود در صفحات وب سایت، میتوانید اعتماد مشتریان را نسبت به فعالیتتان بالا ببرید تا درنهایت آنها برای خرید و ارتباط بیشتر با شما اطمینان کامل داشته باشند.
داشتن وب سایت علاوه بر مزایای گفتهشده، این مزیت را نیز دارد که با اتصال به اتوماسیون اداری، سیستم اداری شما را با حذف مراحل اداری و کاغذبازیها، سادهتر خواهد کرد.
تا قبل از گسترش صفحات وب و شبکۀ مجازی، کارخانههای مختلف فقط این امکان را داشتند که محصولات و خدمات خود را به مشتریان محلی ارائه دهند، برای معرفی محصولات در طیف وسیعتر، آنها مجبور بودند مسیر دشواری را طی کرده و هزینههای گزافی را برای انجام تبلیغات به شیوههای مختلف بپردازند، درنتیجه مطرحشدن برند آنها نیاز به زمان و انرژی بیشتری داشت. اما خوشبختانه با ورود اینترنت به زندگی مردم این موانع برداشته شد.
امروزه صاحبان کسبوکارهای مختلف میتوانند با معرفی خود در فضای آنلاین، مخاطبان خود را تا سطوح جهانی گسترش دهند. این کار با طراحی وب سایت چندزبانه ممکن شده است. آنها میتوانند یک وب سایت دو یا چندزبانه داشته باشند و روی سئوی مطالب آن کار کنند و حوزۀ فعالیتهای خود را گسترش دهند. بهاینترتیب افراد در هر کجای دنیا که باشند با یک سرچ ساده به زبان وب سایت، میتوانند کارخانۀ مورد نظر را پیدا نمایند.
با توجه به نیاز مشتریان میتوان بخشهای متفاوتی را برای وب سایت مورد نظر طراحی نمود، اما بهطورکلی این وب سایتها میتوانند شامل بخشهای زیر باشند:
طراحی بخش معرفی کالا و خدمات کارخانه و مشخص کردن دستهبندی مشخص برای آنها
طراحی بخش معرفی نمایندگیها
طراحی بخشی برای معرفی گواهینامهها و استانداردها
طراحی بخش معرفی کارکنان
طراحی بخش معرفی خدمات پس از فروش
طراحی بخش ارتباط با مشتریان