
با توجه به رواج نگهداری حیوانات خانگی در آپارتمانها و خانهها، افراد عادی هم به خدمات دامپزشکی نیاز پیدا کردهاند. این خدمات شامل چند دستهبندی کلی است؛ وارد کنندگان تجهیزات و ملزومات نگهداری حیوانات خانگی، فروشندگان حیوانات خانگی و لوازم مربوط به نگهداری آنها و دامپزشکان و کلینیکهای دامپزشکی .
هر کسبوکاری به بستری برای تبلیغات و معرفی خدمات نیاز دارد. در این راستا طراحی وب سایت اصلیترین قدم برای معرفی کسبوکار است. بسیاری از کاربران، مشکلات و نشانههای بیماری حیوانات خود را در اینترنت جستجو میکنند. شما دامپزشکان و مدیران مراکز دامپزشکی با طراحی وب سایت کلینیک دامپزشکی بهصورت اختصاصی، علاوهبر معرفی خدمات کلینیک خود، نحوۀ خدمات رسانی، داروهای موجود در کلینیک، معرفی بیماریهای رایج حیوانات خانگی، تعرفۀ قیمتها، ساعات کاری و مطالب آموزشی در قالب مقالات دامپزشکی و … میتوانید کاربران زیادی را وارد وب سایت خود کنید.
در وب سایت کلینیک دامپزشکی ارتباط بین دارندگان حیوانات خانگی و دامپزشکان و داروخانهها بر قرار میشود. این کار علاوهبر جلب اعتماد مشتریان و حیواندوستان و رضایتمندی بیشتر، اتوماسیون اداری شما را نیز منظمتر میکند. همچنین شما میتوانید محصولات دامپزشکی خود را در قسمت فروشگاه وب سایت قرار دهید و بدین طریق یک پت شاپ (فروشگاه لوازم حیوانات) ایجاد نمایید. این وب سایت میتواند امکانات زیادی داشته باشد. منوهای مختلفی که در وب سایت تعبیه میشود شامل حیوانات خانگی، پرندگان، آبزیان و… است که البته تمامی این امکانات با نظر و خواست سفارشدهنده، طراحی و پیادهسازی میشود
معرفی خدمات تخصصی کلینیک دامپزشکی
با ایجاد تصاویر، ویدئو و مطلب میتوانید خدمات تخصصی کلینیک دامپزشکی خود را معرفی نمایید.
اخبار و مقالات دامپزشکی و مرتبط با حیوانات
میتوانید بهروزترین اخبار دامپزشکی دنیا را با دوستداران حیوانات به اشتراک بگذارید.
ایجاد فروشگاه محصولات
با ایجاد گالری تصاویر از مجموعۀ لوازم مورد نیاز حیوانات، میتوانید یک فروشگاه اینترنتی در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
رزومه دامپزشکی و کاری
با معرفی سابقۀ دانشگاهی و تجربی خود، کاربران را نسبت به تخصصی بودن مجموعۀ خود مطمئن سازید.
ایجاد صفحه پرسش و پاسخ
میتوانید در این صفحه به سوالات متداول صاحبان و دوستداران حیوانات پاسخ دهید.
اتصال به درگاههای بانکی
اتصال سامانۀ نوبت دهی و فروشگاه خود به تمامی درگاههای بانکی
شما هم میخواهید که وب سایت کلینیک دامپزشکی شما در صفحات بالای موتور جستجوگر گوگل نشان داده شود. چرا؟ به این دلیل که ۷۳ درصد از صاحبان حیوانات خانگی به هنگامی که دنبال یک دامپزشک هستند از موتورهای جستجوگر استفاده می کنند و ۸۹ درصد دیگر زمانی که می خواهند پرسوجوهای مرتبط با مراقبت سلامت حیواناتشان را حل کنند از موتورهای جستجو استفاده میکنند. از آنجایی که ۵۵ درصد از جستجوگران فقط روی یکی از سه لینک اول کلیک میکنند، اگر کلینیک یا مرکز دامپزشکی شما در سه لینک اول نباشد مخاطبانتان را از دست میدهید.
بدونشک این اتفاق میافتد و برای رفع این مشکل باید چه کاری انجام داد؟
ما در جواب به شما: سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو در طراحی وب سایت کلینیک دامپزشکی را توصیه میکنیم .
به بیان ساده، سئو فرآیند افزایش رتبهبندی وب سایت در موتور جستجو برای وب سایت دامپزشکی شماست. بههمیندلیل مراکز دامپزشکی راحتتر میتوانند حیواندوستان را جذب کلینیک یا مرکز درمانی خود کنند.
با توجه به انقلاب دیجیتالِ خدماتِ مصرفکنندگان، کاربران از طریق گوشیهای موبایل خود بهدنبال دامپزشکان و کلینیکهای جدید و همچنین بهدنبال مراکز درمانی آنلاین هستند. از آنجایی که ۵۵ درصد از جستجوکنندهها فقط چند لینک اول نتایج را میبینند، بههمیندلیل اگر شما از سئو استفاده نکنید، میدان را به حریفان دادهاید.
شما برای جستجو در وب سایتها، موضوعات مختلف یا خرید اینترنتی بیشتر از تلفن همراهتان استفاده میکنید یا کامپیوتر؟ احتمالاً جواب شما گزینۀ اول یعنی جستجو با استفاده از موبایل است. این را از روی اطلاعات و آمار وب سایت خودمان با استفاده از ابزارهای گوگل میگوییم. این نتیجه، برای عمدۀ وب سایتها وجود دارد!
زمانیکه گوشی هوشمند و تبلت به جهان معرفی شد، یک راه جدید و جذاب برای گشتوگذار در اینترنت پیدا کردیم؛ اما مسئله اینجا بود که وب سایتها برای دیدهشدن در صفحۀ مانیتور کامپیوترها طراحی شده بودند. بنابراین در گوشیهای موبایل که صفحۀ کوچکی داشتند، کار با آنها چندان راحت نبود.
اینجا بود که قابلیت واکنش گرایی یا ریسپانسیو بودن (responsive)، در طراحی وب سایت اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد. یعنی اینکه یک وب سایت بتواند خودش را با صفحۀ دستگاههای گوناگون تطبیق دهد تا هر کاربری، با هر دستگاهی که وب سایت را باز کرد، بهراحتی بتواند از آن استفاده کند و باز هم تجربۀ خوبی داشته باشد.
نگاهی به اطراف خود بیاندازید. آدمها معمولاً از چه دستگاهی برای وصلشدن به اینترنت استفاده میکنند؟ کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا موبایل؟ اگر جواب شما موبایل است، پس درست فکر میکنید.
با این وجود، اگر نسخۀ موبایل یک وب سایت، بیشتر از نسخههای دیگر آن اهمیت نداشته باشد، حداقل کمتر هم ندارد. طراحی وب سایت کلینیک دامپزشکی شما حتماً باید برای موبایل (در کنار دیگر اندازههای صفحه) بهینه باشد تا مطمئن شوید همۀ کاربران بهخوبی از وب سایت شما استفاده میکنند.
واکنش گرایی وب سایت شما میتواند یک تجربۀ بهتر برای کاربران ایجاد کند… اما قضیه به همینجا ختم نمیشود. بلکه علاوه بر این، ریسپانسیو بودن وب سایت باعث کسب رتبههای بهتری در گوگل هم میشود.
شکل و شمایل حیواندوستی تغییر کرده و مراجعه به دامپزشکها برای ویزیت حیوانات خانگی یا درمان حیوانات سطح شهر، بیش از پیش اتفاق میافتد. در این بین تنوع کلینیکهای دامپزشکی بسیار زیاد است و انتخاب را برای افراد تا حدی سخت میکند. کدام کلینیک دامپزشکی خدمات بهتری ارائه میدهد؟ کاملترین مرکز دامپزشکی کدام است؟ اینها سؤالاتی هستند که هنگام انتخاب بهترین دامپزشک به ذهن افراد میرسد و این دقیقاً همان نقطهای است که اهمیت تبلیغات بعد از طراحی وب سایت کلینیک دامپزشکی مطرح میشود.
تصور کنید که یک درمانگاه دامپزشکی دارید و اکنون در حال توسعه و جذب مشتری برای کلینیک دامپزشکی خود هستید. نگران نباشید. شما میتوانید به کمک راهنمای زیر به یک کلینیک دامپزشکی محبوب تبدیل شوید.
بسیاری از مشتریان شما هنگام جستجو برای علائم یک بیماری، وب سایت شما را پیدا خواهند کرد و این موضوع مشخص میکند که تولید محتوا برای کلینیک دامپزشکی صرفاً ارائۀ خدمات در قالب چارچوب مشخص و تصاویر کلینیک نیست؛ بلکه شما میتوانید با تولید محتوا در وبلاگ خود و پرداختن به موضوعات آموزشی و سرگرمکننده به تعداد مخاطبان خود اضافه کنید. ذکر نکاتی دربارۀ نحوۀ نگهداری از انواع حیوانات خانگی یا محیط زیست، ارائۀ اطلاعات درمورد آخرین روشهای درمانی بیماریهای مختلف و مواردی از این دست، کمک زیادی به جذب مشتری برای کلینیک دامپزشکی میکند.
مهمترین نکته هنگام تولید محتوا برای کلینیک دامپزشکی کیفیت آن است. شما باید محوریت محتوای خود را بر پایۀ آموزش و پاسخ به سؤالات مخاطبان قرار دهید.
این سؤالی است که بسیاری از دامپزشکان پیوسته به دنبال پاسخی برای آن هستند. درمانگاههای مختلف از محتواهای گوناگونی برای تبلیغات کلینیک دامپزشکی خود استفاده میکنند. درست است که محنوای متنی به سئو وب سایت کمک بسیاری میکند، اما نباید از کنار محتوای تصویری و صوتی هم بهسادگی گذشت. ماهیت کلینیکهای دامپزشکی بهگونهای است که شما با ساخت ویدیو یا انیمیشنهای جذاب، علاوهبراین که کاربران را برای زمان بیشتری روی وب سایت نگه میدارید، میتوانید اعتماد آنها را نیز سریعتر جلب کنید.
تا به حال شده است که بخواهید با صرف زمان کوتاهتر در نتایج بالای گوگل دیده شوید و به دنبال آن مشتریان بیشتری جذب کلینیک خود کنید؟ برخی بر این باورند که بهتر است برای بهبود ترافیک وب سایت از بهینه کردن آن برای موتورهای جستجو (سئو) شروع کرد. ما نیز به مشتریان خود سئو وب سایت را بهعنوان اقدام کلیدی معرفی میکنیم؛ اما سئو وب سایت غالباً پروسۀ زمانبری است. در این حالت بهتر است ابتدا با تبلیغات گوگل وارد گردونۀ رقابت با همکاران خود شوید.
تبلیغات گوگل که از آن با نام تبلیغات ادوردز هم یاد میشود، با دریافت هزینهای مشخص، وب سایت شما را در موتورهای جستجو بالاتر نشان میدهد و این موضوع به شانس شما برای بهتر دیدهشدن کمک میکند.
در این نرم افزار، افزودن پرونده برای صاحبان حیوان با مشخصۀ شمارۀ همراهشان امکانپذیر است. هر فرد میتواند چندین حیوان را در پروندۀ خود داشته باشد. تمامی اعمالی که در کلینیک (معاینات، پت شاپ، آرایشگاه و سایر توضیحات) صورت میپذیرد، قابل ثبتشدن است و همچنین تاریخ مراجعۀ بعد نیز درج میگردد. در ادامه درصورت اتصال به پنل اساماس، ۲۴ ساعت قبل از ویزیت بعدی به صاحب پرونده یادآوری میشود.
امکانات نرم افزار دامپزشکی:
ثبت پرونده با شمارۀ همراه
ثبت مشخصات مشتری (کد ملی، شماره تلفن، آدرس، معرف و …)
امکان ثبت چند حیوان در یک پرونده
تعریف عکس پروفایل برای آنها
ثبت مشخصات حیوانها (اسم، نوع، رنگ، نژاد، جنسیت و تاریخ تولد)
ثبت معاینۀ جدید برای هر حیوان (تاریخ معاینه، علائم، تشخیص، داروها و توضیحات)
امکان آپلود عکس در معاینه (آزمایش یا عکس قبل درمان)
ثبت پیرایش، حمام، کوتاهی ناخن و تخلیۀ کیسه مقعدی و …
لیست معاینات و نوبتهای روز بعد
امکان هر نوع گزارشگیری از عملکرد مشتریان
امکان گرفتن هر نوع گزارش از روند کلینیک
تقویم کاری
امکان تعریف سطح دسترسی دکتر و منشی
امکان ارسال پیام از دکتر به منشی و برعکس
امکان ارجاع پرونده از منشی به دکتر
با وجود این امکان یعنی نوبت دهی آنلاین، مخاطبان و مراجعهکنندگان میتوانند بهراحتی و بدون این که بخواهند ساعتها در خیابانها و ترافیک زمان خود را بیهوده تلف کنند بهصورت آنلاین و مجازی از دامپزشک وقت بگیرند و بعد به کلینیک مراجعه کنند.
با وجود اینترنت، به نظر میرسد که پیدا کردن دلیل یک بیماری و نشانههای آن، چندان کار سختی نباشد. اما با این حال، مسائل پزشکی و دامپزشکی، پیچیدگیهای خاص خودش را دارد و ممکن است یک درد ساده، نشانۀ یک بیماری خاص دیگر باشد که حتی به فکرمان هم خطور نکند. بنابراین جستجو در اینترنت، بیشتر از این که کمککننده باشد، گیجکننده خواهد بود.
خواندن مطالبی که روی اینترنت نوشته شده است، اطلاعات مفیدی میدهد، اما آیا همۀ اطلاعات در این مقالهها وجود دارند؟ این اطلاعات کمک نخواهند کرد که علت اصلی بیماری مشخص شود و بهتر است برای تشخیص صحیح و کامل، با یک دامپزشک متخصص مشورت کرد. یک نشانه برای تشخیص یک بیماری کافی نیست و نمیتواند کامل باشد.
یک دامپزشک آنلاین در صورت تشخیص بیماری، میتواند بهصورت آنلاین دستورات پزشکی را بگوید و نسخهای نیز تجویز کند. با تماس ویدیویی این امکان وجود دارد که به سادگی با دامپزشک صحبت کرد و مشکلات را در میان گذاشت و دامپزشک هم دستورات پزشکی و مراقبتی را تجویز کند. در صورت نیاز هم، مراجعه به یک کلینیک یا مرکز دامپزشکی را توصیه میکند.
پس از راهاندازی وب سایت و شبکههای اجتماعی، بسیاری از کلینیکهای دامپزشکی بهدنبال فرصتی برای ایجاد دسترسی بیشتر و راحتتر برای مخاطبان هستند. گفتنی است که این دسترسی به کمک یک اپلیکیشن ساده فراهم میشود. امکاناتی که یک اپلیکیشن کلینیک دامپزشکی در اختیار کاربران قرار میدهد شامل دسترسی به ساعات خالی برای ترتیبدادن یک قرار ملاقات با پزشک، مطالعۀ متون آموزشی، اطلاع از اخبار مربوط به کلینیک و اطلاعات تماس است.
برای مطالعۀ کامل سایر خدمات نرم افزاری قابل ارائه در دنیای وب علاوهبر طراحی وب سایت کلینیک دامپزشکی؛ میتوانید صفحات زیر را مشاهده کنید:
برای بهرهمندی دقیق و درست از خدمات نرم افزاری متناسب با نیازهای کلینیک دامپزشکی خود بهصورت اختصاصی، بهترین کار این است که با شمارۀ ویژۀ دنیای وب در زیر همین مطلب تماس بگیرید و یا از طریق گزینۀ مشاوره؛ نام و شماره تلفن خود را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم و پس از مشورت با مشاورین فروش ما، در صورتی که تصمیمتان برای داشتن یک وب سایت حرفهای و یا سایر خدمات نرم افزاری، قطعی شد و موافق بودید، کار را شروع خواهیم کرد.