نیازهای یک وب سایت پزشکی

سادگی مهم ترین اصل در طراحی وب سایت پزشکی

برای شروع، باید دقت کنید که قالب وب سایت ساده باشه و مسیریابی در اون براحتی انجام بشه. اگه سیستم مسیریابی سایت برای مخاطب براحتی قابل درک باشه، مشتریها میتونن سریع اطلاعاتی رو که دنبالش هستند، بدون نیاز به گشتن صفحات مختلف، پیدا کنند. صفحات لینک شده باید طوری تعبیه شده باشند که کاربر بتونه هر زمان لازم شد مراحل رو دوباره به سمت صفحه اصلی وب سایت برگرده.

شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

حتما در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. تنها کاربرد شبکه های اجتماعی، ارتباطات غیررسمی و برقراری ارتباط با مردم نیست، بلکه  بعنوان ابزار مفیدی جهت دسترسی به عموم مردم و انتقال پیامهای تجاری هم بکار می رود. حداقل فیسبوک، گوگل پلاس و توئیتر داشته باشید. مردم رو به شرکت در صفحات اجتماعی خود ترغیب کنید و به سوالات آنها جواب بدید. هدف از این اقدامات اعتمادسازی است. اگه بتونید اعتماد مشتری رو جلب کنید، احتمال اینکه هر وقت به خدمات پزشکی نیاز داشت طبق عادت به سایت شما مراجعه کنه یا شما رو به دوستان و خانوادش معرفی کنه بیشتر است.

از فرمهای مخصوص بیمار استفاده کنید

یه وب سایت پزشکی باید فرم های مخصوص بیمار داشته باشد تا مشتریها امکان نوبت گرفتن، سوال پرسیدن و پر کردن فرمهای لازم قبل از حضور در محل داشته باشند. این فرمها رو جایی قرار بدید تا براحتی قابل استفاده باشد، حتما از رنگهای مناسب بیماران مثل سبز استفاده کنید تا توجه کاربران وب سایت شما جلب بشود و زودتر فرمها رو پیدا کنند. با این کار، بیمار حس میکنه از طرف شما توجه دریافت کرده. همین چیزهای کوچیکند که شما رو از رقباتون متمایز میکنند.

اطلاعات تماس قابل دسترس باشد

یک وب سایت پزشکی خوب باید قبل از هر چیزی، روی صفحه اول، اطلاعات تماس رو به نمایش بذاره. بهترین جا برای این اطلاعات، بالای صفحه اول سایته. حتما چیزهایی مثل شماره فوریت های پزشکی و در صورت امکان شماره متخصصهای مختلف رو هم بذارید. ممکنه این شماره تلفنها در شرایطی که یه نفر کار اورژانسی داره و باید سریعا به بیمارستان یا کلینیک برسه لازم بشه.