در جریان رویداد آنلاین Google Search Central، در سنگاپور، «گری ایلیز»، تحلیلگر گوگل اعلام کرد حدود ۶۰ درصد محتوای موجود در اینترنت تکراری است.
وی از عبارت داپلیکیت (Duplicate) به مفهوم تکراری بودن، برای چنین محتواهایی در اینترنت استفاده کرده و میگوید محتوای تکراری عموماً به بلوکهای محتوایی در داخل یا در بین دامنهها اشاره دارد که دقیقاً با محتوای دیگری مشابهت دارند.
دسترسی به بسیاری از دادههای موجود در فضای اینترنت، برای کاربران رایگان است. یکی از تحلیلگران گوگل میگوید حجم محتواهای تکراری در اینترنت، زیاد است.
این تحلیلگر گوگل در ادامه رویداد آنلاین به این موضوع اشاره کرد که وبسایتها باید از انتشار چنین محتواهای تکراری یا داپلیکیت جلوگیری کنند. انجام چنین کاری به سئوی بهتر محتوا یا بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)کمک میکند. با تولید محتوای منحصر به فرد، وضعیت وبسایتها در موتورهای جستجو بهتر میشود.
منبع: دیجیاتو