سئو وب سایت فروشگاهی

برقراری ارتباط با مشتریان در حالی که خوابیده‌اید.

بدون محدودیت زمانی و مکانی محصولات خود را بفروشید.

میزان درآمد حاصل از فروش خود را افزایش دهید.

کارمند فروش 24 ساعته داشته باشید.

اهمیت سئو کردن وب سایت فروشگاهی بعد از طراحی

اهمیت سئو کردن وب سایت فروشگاهی بعد از طراحی

در این مطلب به بررسی موارد تاثیرگذار در سئو وب سایت فروشگاهی می‌پردازیم. با درک صحیح افراد از سوددهی تجارت الکترونیک و به‌کارگیری اینترنت در خرید و فروش، افراد زیادی در این زمینه شروع به فعالیت کرده‌اند؛ اگر شما هم به دنبال راه‌اندازی یک وب سایت فروشگاهی هستید باید بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

هدف حیاتی در طراحی وب سایت فروشگاهی بالا بردن فروش کالاهای سایت و کسب درآمد بیشتر است؛ بنابراین باید با به‌کارگیری دانش و نکات اصولی، جایگاه وب سایت خود را در لیست حاصل از نتایج جست و جو در رتبه برتر قرار دهید تا میزان بازید از سایت شما تا حد چشم‌گیری افزایش یابد راه‌حل این کار بهینه سازی وب سایت با روش‌های اصولی است.

در واقع موفقیت نهایی فروشگاه آنلاین شما به چندین و چند عامل بستگی دارد اما احتمالاً یکی از مهم‌ترین عامل‌ها این است که سایت شما در کجا و چگونه توسط موتورهای جستجو نشان داده می‌شود.

موارد موثر در بهینه سازی و سئو وب سایت فروشگاهی

برای بهینه کردن وب سایت استراتژی‌های استانداردی از قبیل امکان خرید آسان، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی سرعت لود، ارائه کد تخفیف و استفاده از بنرهای مناسب و… وجود دارد تا وب سایت از نظر فنی رتبۀ مناسبی را کسب کند. این نکته نیز قابل‌انکار نیست اگر تمام وب سایت‌های فروشگاهی از یک روش تکراری برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنند نمی‌توان وب سایت برتر را راحت‌تر یافت، بنابراین باید نکات کلیدی دیگری را در سئو وب سایت فروشگاهی نظر گرفت که دنیای وب شما را در این راستا یاری خواهد داد.

موارد موثر در بهینه سازی و سئو وب سایت فروشگاهی
معماری اطلاعات و تولید محتوا

معماری اطلاعات و تولید محتوا

یک ساختار طبقه‌بندی شده برای تولید محتوا، مسیری مناسب برای دسترسی به اطلاعات و چینش اطلاعات است، بنابراین داشتن یک معماری، حائز اهمت است چرا که باعث دسترس‌پذیرتر شدن و اثرگذاری بیشتر وب سایت می‌شود.

ممکن است موضوع وب سایت شما و کالاهایی که برای فروش از آن‌ها استفاده می‌کنید، اغلب در دیگر وب سایت‌های فروشگاهی نیز یافت شود، بنابراین این شما هستید که با تولید محتوای مناسب میزان اثرگذاری وب سایت خود را بیشتر کرده و کاربران را به وب سایت خود وفادار می‌کنید.

یکی از نکاتی که می‌توان از آن در تولید محتوا برای سئو وب سایت فروشگاهی استفاده کرد توجه به این امر است که آدم‌های متفاوت، سلیقۀ مختلف دارند. شباهت تولید محتوا طبق یک طرح و ایدۀ تکراری همانند بازی فوتبالی است که یک بازیکن سعی دارد تا دقیقۀ نود توپ را در دست گرفته و خودش توپ را به سمت دروازه هدایت کند، درصورتی‌که نتیجه روشن است؛ بازی بدون پاس‌کاری تیم را از برد دور می‌کند.

بنابراین توجه داشته باشید که هر چه تفکرات مختلف‌تری را به کار بگیرید، شانس بیشتری برای برطرف کردن نیازهای کاربران مختلف خواهید داشت.

مدیریت کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی به کاربران این اجازه را می‌دهد که وب سایت‌ها را از طریق موتورهای جستجوگر بیایند و به شما نیز این امتیاز را می‌دهد که وب سایتتان بیشتر دیده شود. بنابراین در انجام سئو وب سایت فروشگاهی؛ انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای یافتن امتیاز، اهمیت زیادی دارد، چرا که هر چه کلمات کلیدی فراگیرتری را برگزینید وب سایت شما بیشتر در معرض جستجو قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید وب سایت شما قرار نیست رمزگذاری شده باشد و تنها کلید رمزگشایی آن به دست افراد معدودی باشد که به آن دسترسی دارند. ما با این هدف اقدام به ایجاد کلمه کلیدی می‌کنیم که هر فردی در هر نقطه کشور با هر میزان تحصیلات بتواند وب سایت شما را در میان میلیون‌ها وب سایت فروشگاهی آنلاین ببیند، بنابراین باید با توجه به این هدف کلمه کلیدی خود را انتخاب کرده تا به‌راحتی پس از جستجوی کاربران، وب سایت در لیست نتایج گوگل در رتبه‌های بالا نمایش داده شود.

برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب روش‌های مختلفی وجود دارد که در مقالۀ “چطور کلمه کلیدی پیدا کنید!” این روش‌ها را معرفی کرده‌ایم.

مدیریت کلمات کلیدی
 دسته‌بندی‌ها و برچسب‌ها

دسته‌بندی‌ها و برچسب‌ها

در وب سایت فروشگاهی اغلب محصولاتی در زمینه‌های متفاوت یافت می‌شود بنابراین چگونه دسته‌بندی کردن آن‌ها برای بهبود سئو وب سایت فروشگاهی مهم است چرا که دسترسی آسان کاربران و جلوگیری از پیچیدگی فرایند جستجو از اهداف وب سایت فروشگاهی است.

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که وارد یک وب سایت فروشگاهی شده‌اید که نه‌تنها محصول و یا خدمات موردنظر خود را نیافته‌اید بلکه ترجیح داده‌اید هر چه سریع‌تر به علت به‌هم‌ریختگی و شلوغی وب سایت از آن خارج شوید. بنابراین چگونه دسته‌بندی کردن محصولات بسیار اهمیت دارد تا کاربران هر آنچه که به دنبال آن هستند را در کوتاه‌ترین زمان بیابند.

گاهی کاربران باهدف خرید محصولی خاص وارد وب سایت شما نمی‌شوند بلکه بعد از دیدن یکسری بخش‌ها و دسته‌ها مانند دسته‌های جدیدترین و داغ‌ترین محصولات، مجذوب آن‌ها شده و بعد تصمیم خرید آن را می‌گیرند.

یکی از پربیننده‌ترین دسته‌های رایج در وب سایت‌های فروشگاهی دستۀ تخفیف محصولات است که داشتن آن بسیار سودمند است چراکه اغلب افراد به دنبال خرید محصولاتی باکیفیت بالا و قیمت پایین هستند.

تحلیل رقبا

شاید اولین سؤالی که به ذهن شما می‌رسد این باشد که در حین سئو وب سایت فروشگاهی چه وب سایت‌هایی را می‌توانید به‌عنوان رقیب وب سایت خود بدانید. رقبای وب سایت فروشگاهی در واقع وب سایت‌هایی هستند که درنتیجه جستجوی کالاها جایگاه بالاتری را کسب کرده‌اند و همان نیازهایی از کاربران را برطرف می‌کنند که وب سایت شما می‌خواهد برطرف کند. شناسایی این دسته وب سایت‌های فروشگاهی و بهره‌گیری از نقاط قوت و چشم‌پوشی از نقاط ضعف آن‌ها ما را در موفقیت یاری می‌دهد.

فراموش نکنید که هیچ‌گاه نباید رقبای وب سایت خود را دست‌کم بگیرید چراکه آن‌ها نیز به دنبال بهتر کرد وب سایتشان هستند.  گام بعدی مطالعه درباره شرایط بازار است که به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر شناسایی شرایط بازار استراتژی‌های وب سایت خود را بر آن منطبق کنید.

 تحلیل رقبا
به‌کارگیری ویدئو علاوه بر تصاویر

به‌کارگیری ویدئو علاوه بر تصاویر

در اولین نگاه بازدیدکنندگان با بهره‌گیری از حس بینایی خود مجذوب تصاویر وب سایت شما و همچنین چیدمان آن‌ها می‌شوند اما به خاطر داشته باشید هرگز از تصاویر دروغین استفاده نکنید چراکه شاید در قدم اول مشتریان را جذب وب سایت شما کند اما بعد از سفارش، آن‌ها را به وب سایت شما بی‌اعتماد کرده و مشتریان خود را به‌راحتی از دست خواهید داد.

نکته مهم دیگر در به کار بردن تصاویر داخل وب سایت حجم تصویر، ابعاد تصویر و کیفیت است که باید متناسب با روش‌های استاندارد باشد.

استفاده از ویدئو هم باعث جلب اعتماد هر چه بیشتر بازدیدکنندگان می‌شود و آن‌ها را برای سفارش محصولات از وب سایت شما راغب‌تر می‌کند.

برند سازی

اگرچه اکثر کاربران به دنبال پیدا کردن کالاهایی با قیمت مناسب هستند؛ اما حاضرند با پرداخت هزینه بیشتر کالاهایی با برندهای شناخته‌شده را تهیه کنند.

بنابراین با طراحی وب سایت و اپلیکیشن فروشگاهی خود می‌توانید برندی برای خود ایجاد کنید و با به‌کارگیری سئو برند خود را راحت‌تر بین مردم انتشار دهید و اعتماد آن‌ها را برای آن‌که محصولات با برند شما تهیه کنند را جلب کنید.

 برند سازی
مزایای سئو وب سایت فروشگاهی

مزایای سئو وب سایت فروشگاهی

با داشتن وب سایت فروشگاهی، می‌توانید در تمام روز و هر روز با مشتریان ارتباط برقرار کنید بدون اینکه کار خاصی انجام دهید. چراکه وب سایت شما ۲۴ ساعت شبانه روز کار می‌کند، شما می‌توانید به‌راحتی بنشینید و استراحت کنید و تمرکز خود را بر آنچه که مهم‌تر است بگذارید. البته به شرطی که مراحل اولیه طراحی وب سایت فروشگاهی و سئوی آن را به‌طور اصولی انجام داده باشید.

اگر سئو وب سایت فروشگاهی خود را به‌درستی انجام داده و بتوانید رتبه خوبی در جستجو داشته باشید، یک جریان مستمر ترافیک هدفمند دریافت خواهید کرد که می‌تواند فروش شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

برخی از مهمترین مزایای سئو وب سایت فروشگاهی

  • افزایش ترافیک سایت
  • معرفی بیشتر برند کسب و کار اینترنتی
  • بازگشت سریع سرمایه
  • پیشی گرفتن از رقبا
  •  بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان
  • افزایش فروش

سئو وب سایت فروشگاهی چقدر طول می‎کشد؟

متأسفانه انجام سئو وب سایت فروشگاهی یک فرآیند طولانی مدت است و شما نمی‌توانید نتایج را یک‌شبه مشاهده کنید. درواقع شما اغلب تغییرات را برای ماه‌ها مشاهده نمی‌کنید اما اگر دستورالعمل‌های این مقاله را دنبال کنید، به‌خوبی در مسیر رتبه‌بندی و گرفتن ترافیک رایگان در فروشگاه قرار خواهید گرفت.

بنابراین در انجام سئو وب سایت صبور باشید و دستورالعمل‎ها را به دقت دنبال نمایید تا به نتیجۀ دلخواه دستیابی پیدا کنید. علاوه بر موارد گفته شده، این امکان را نیز خواهید داشت تا سئو وب سایت خود را به متخصصین ما در دنیای وب بسپارید.

سئو وب سایت فروشگاهی چقدر طول می‎کشد؟

اطلاعات بیشتری برای تصمیم گیری نیاز داری؟

0936-155-32-18

308 - 28 - 284 - 021

وبلاگ

راه حل برای پیدا کردن گوشی های سرقتی چیست؟

حذف خودکار چربی اثر انگشت از روی صفحه نمایش

قابلیت کانال اینستاگرام رسما معرفی شد

استراتژی های گسترش کسب و کار در سال ۲۰۲۳

پتنت جدید اپل برای تبدیل پیام های iMessage به محتوای صوتی

گوگل ویژگی های رم و صرفه جویی در انرژی را به مرورگر کروم اضافه کرد

مجهز شدن ویندوز ۱۱ به میکسر صوتی حرفه ای

یازده میلیون گوشی به بدافزار آلوده شدند

قابلیت اضافه شدن پیام صوتی به استاتوس در واتساپ

انتشار توییتر بلو برای اندرویدی‌ها

اینستاگرام دو قابلیت جدید معرفی کرد

قابلیت پیام به خود در واتس‌اپ