فروش یک سری از محصولات در وب سایتهای فروشگاهی بسیار آسان است، کافی است آنها را در رسانههای اجتماعی، وب سایتها و تبلیغات پاپ آپ در مقابل دید مردم قرار دهید تا از شما خرید نماید، درحالیکه جذب مشتری برای دفاتر وکالت اصلاً بهاینترتیب امکانپذیر نبوده و از شرایط سختتری برخوردار است.
این در حالی است که شما بهعنوان یک وکیل باید بتوانید علاوه بر حفظ مشتریان فعلی خود و افزایش شهرت باکیفیت بالا، مشتریان جدید را نیز بهطور دائم وارد مجموعه خود نمایید.
در نظر داشته باشید که وقت شما با ارزش است و بهتر است آن را صرف مواردی مانند ایجاد اسناد، حضور در جلسات با مشتریان و دادگاه و سایر وظایف مهم نمایید؛ بنابراین پیدا کردن فرصتهایی برای جذب و نگهداری مشتریان، درصورتیکه ابزار مناسبی در اختیار نداشته باشید، میتواند آسیب جدی به فعالیتتان وارد نماید.
علاوه بر این، رقابت بین مؤسسات حقوقی آنلاین نیز بسیار بیشتر است، به همین دلیل برای دیده شدن در فضای مجازی باید بتوانید اصولی را رعایت نمایید که نیاز به تخصص دارد. ازآنجاکه بیشتر مشتریان زمان مناسبی را برای انجام تحقیقات آنلاین، قبل از انتخاب وکیل صرف میکنند، محتوای تبلیغاتی و تبلیغات شما باید در موتورهای جستجو در دسترس باشند، زمانی که مشتریان بالقوه تصمیم به مراجعه به وکیل میگیرند.
مشتریان شما میدانند که ممکن است پول، انرژی، آزادی قانونی و جسمی خود را با انتخاب وکیل اشتباه از دست بدهند بنابراین طبیعی است که نگران باشند و حساسیت بیشتری برای انتخاب به خرج دهند. آنها کسی را میخواهند که بتواند تمامی اقدامات لازم را برای پیروزی پروندهشان انجام دهد و شما باید بتوانید به آنها اطمینان لازم را بدهید.
ایده اصلی این است که وب سایت شما در قدم اول در دسترس مشتریان احتمالی قرار داشته و بعدازآن بتواند توجه و اطمینان آنها را به خود جلب نماید. اگر شما این مشتریان آیندهنگر را به دفتر خود جذب نمایید، قادر به افزایش درآمد خود میشوید. به همین دلیل است که بازاریابی اینترنتی برای شما ضرورت پیدا میکند.
تا اینجا حتماً متوجه شدهاید که چگونه طراحی وب سایت وکیل به گسترش کسب و کار شما کمک میکند اما ممکن است ندانید که چطور میتوانید وب سایت خود را در مواقع مورد نیاز در دسترس جستجو کنندگان قرار دهید؛ پاسخ این است که این کار از طریق بهینه سازی برای موتورهای جستجو و یا سئو وب سایت وکیل امکانپذیر میباشد.
بهینه سازی برای موتورهای جستجو، تضمین میکند که وب سایت شما در گوگل از طریق جستجوهای مربوطه برای جذب مشتریان که نیاز به کمک قانونی دارند، در دسترس خواهد بود.
هر روز به تعداد شرکتهای حقوقی که در حال بازاریابی آنلاین هستند افزوده میشود و این باعث میشود که رقابت برای بهبود رتبه بندی شدیدتر شود. شما میخواهید بخشی از مبارزه باشید بنابراین باید بتوانید سئوی خود را به درستی انجام دهید. برنامه شما برای سئو باید شامل مدیریت برند و بهینه سازی وب سایت باشد؛ در بعضی ممکن است بتوانید به تنهایی اهداف بازاریابی و سئو را انجام دهید اما اغلب اوقات نیاز به کمک خواهید داشت. مهمترین تکنیکهای سئو برای وب سایت وکیل شامل موارد زیر میباشد.
تحقیق کلیدواژه کانونی اولین گامی است که باید برای بهینه سازی سایت برداشت. در مورد سایت وکیل، باید بر روی کلماتی تمرکز کرد که نشان میدهد موسسه برای انجام کدام دسته از امور حقوقی آمادگی دارد. همچنین بهتر است این اصطلاحات حجم مناسب جستجو را به خود اختصاص داده باشند تا بتوان از افزایش ترافیک وب سایت مطمئن بود.
کلید پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، پیدا کردن عباراتی است که افراد بر اساس آنها جستجو را انجام میدهند. ابزارهای مختلفی برای تحقیق در مورد کلمه کلیدی وجود دارد که میتوانید از آنها بهره بگیرید، همچنین بهتر است موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:
گوگل محتوای وب سایت را بهطور منظم بررسی میکند، سازماندهی اطلاعات وب سایت و داشتن دستهبندی مناسب برای محتواها میتواند کمک شایانی به رتبه بندی سایت نماید و علاوه بر این باعث میشود کاربران بتوانند به راحتی به محتوای وب سایت دسترسی داشته باشند.
یکی دیگر از جنبههای منحصربهفرد سئو وب سایت وکیل این است که محتواهای سایت وکیل بهتر است توسط خود وکلا نوشته شود. در این راستا بعضی از ایالتها دارای دستورالعملهای دقیق در مورد انتشار مشاوره حقوقی آنلاین هستند.
گوگل در سال 2016 بهطور رسمی اعلام کرد که لینکها یکی از عوامل تأثیرگذار بر نتایج جستجو هستند، البته در نظر داشته باشد که تمام لینکها ارزش یکسانی ندارند. در این زمینه باید بتوانید از سایتهایی با کیفیت و اعتبار بالا بک لینک گرفته و ترافیک سایت خود را بالا ببرید.
داشتن تعداد زیادی بک لینک با کیفیت بالا، موجب میشود که اعتبار وب سایت در موتورهای جستجو بیشتر شده و این وب سایتها در رتبه بندی گوگل، در نتایج بالاتر ظاهر شوند.