با افزایش سرعت تاثیر فناوری بر کسب و کارها، رقابت برای مشتریان تشدید شده است. این امر در صنعت گردشگری و به ویژه در صنعت هتلداری مشهودتر است. مسافرانی که مقاصد گردشگری خود را انتخاب می کنند به اقامتگاهی نیاز دارند که پاسخگوی نیاز آنها برای اقامت باشد. اما چگونه می توان این نیازها را تشخیص داد و گوی سبقت را از دیگران در رقابت برای جذب مشتریان و مسافران جدید ربود؟
نرم افزار رزرواسیون و مدیریت هتل که مدیریت هتل را برای مدیران آسان می کند. این نرم افزار علاوه بر یکپارچه سازی تمامی داده ها و اطلاعات هتل، به افراد در تصمیم گیری کمک می کند. مدیران هتل می توانند تعداد هتل، اتاق و خدمات مورد نیاز را تعریف کرده و اطلاعات میهمانان بازدیدکننده را با توجه به تعداد نفرات، مدت اقامت و نوع اقامت و … ثبت کنند و از طریق نرم افزار خروج میهمانان را کنترل و مدیریت کنند. همچنین آن دسته از فاکتورهای مربوط به خدمات و خدمات میهمانان هتل را در قسمت پذیرش سامانه هتل ثبت نموده و گزارش های مختلف این فاکتورها را برای مدیریت هتل ارائه نمایید. همچنین مشتریان می توانند سالن و امکانات شما را برای برگزاری سمینارها، کنگره ها، مراسمات و … از قبل رزرو کنند.
به صورت کلی، در این نرم افزار تمام امور مربوط به مهمانان هتل در نظر گرفته شده است. اموری مانند رزرواسیون، پذیرش، صندوق، اطلاعات، رستوران، کافی شاپ، روم سرویس، پارکینگ، مجموعه ورزشی، استخر و سونا، خانه داری هتل، مدیریت هتل، حسابداری هتل، تاسیسات هتل، تشریفات هتل، تلفن هتل و مواردی از این قبیل.
صنعت گردشگری سومین صنعت سودآور در جهان امروز است. افزایش گردشگران خارجی و افزایش سفرهای داخلی باعث ایجاد هتل های بی شماری شده و رقابت در این زمینه بسیار سخت شده است. امروزه تعداد مسافرین ورودی به هتلها به خصوص در ایام تعطیلات افزایش چشمگیری داشته و انواع مشتریان به سمت هتل ها برای اقامت خود روانه میشوند. این حجم بالا علاوه بر سود مناسب، برای مدیران هتل دردسرهایی نیز به همراه خواهد داشت. مدیریت این افراد بسته به سلایق آنها یکی از اولویت های هر هتل بوده و برای تامین نیازهای آنها نیاز به یک برنامه ریزی هوشمند و متمرکز خواهد بود.
نرم افزار رزرواسیون و مدیریت هتل با افزایش ضریب اتوماسیون در هتل ها و با افزایش بهره وری پرسنل، کلیه امور هتل ها را بسیار ساده و سیستماتیک می کند و نیاز به نیروی انسانی در مجموعه ها را کاهش می دهد. با این نرم افزار کارکنان بیشتر وقت خود را صرف پذیرایی و خدمت رسانی به میهمانان می کنند و کمتر درگیر اشتباهات و خطاهای انسانی خواهند بود.
هتل ها باید با توجه به حجم کاری، نوع کسب و کار، تعداد کارکنان و نیازهای شرکت، نرم افزار مخصوص به خود را داشته باشند و به وسیله آن بتوانند بهره وری را افزایش دهند و در کوتاه مدت بهبود عملکرد سازمان خود را کنترل و نظارت کنند. بنابراین داشتن نرم افزاری که بتواند نیازهای هتل را به خوبی برطرف کند و ارتباط آن ها را با مشتریان خود به طور موثر حفظ کند، بسیار ضروری است.
انتخاب نرم افزار مدیریت هتل بستگی به اندازه و نوع ملک هتل دارد، زیرا سیستم های مختلف دارای ویژگی های اصلی و امکانات اضافی خاص خود هستند. انتخاب نهایی نرم افزار رزرواسیون و مدیریت هتل برای یک هتل تا حد زیادی بر اساس عملکرد مورد نیاز است. صرف نظر از متراژ و نوع هتل، موارد زیر را در نظر بگیرید:
_ امکان ادغام با سایر سیستم های شما را داشته باشد.
_ نرم افزار تحت وب باشد.
_ به درجه سفارشی سازی ارائه شده توسط یک ارائه دهنده توجه کنید.
_ سهولت استفاده مشتریان را در اولویت قرار دهید.
_ پشتیبانی مشتری را ارزیابی کنید
یک نرم افزار مدرن چندین محیط کاری را در یک نرم افزار ترکیب می کند. بسته به ارائه دهنده، ترکیب ویژگی ها، امکانات و عملکردها می تواند متفاوت باشد. در ادامه به برخی از امکاناتی که با استفاده از نرم افزار مدیریت باشگاه در اختیار شما قرار می گیرد، اشاره میکنیم:
_ قابلیت رزرواسیون به صورت آنلاین
_ قابلیت تعریف اتاق و خدمات قابل ارائه برای هر اتاق به طور مجزا
_ قابلیت مدیریت دقیق و لحظه ای تراکنش های مالی
_ قابلیت مشاهده وضعیت ماهیانه اتاق های هتل
_ قابلیت پیگیری ها و یادآوری های لازم برای مسافران
_ مدیریت کامل پرسنل
_ مدیریت دپارتمان های مختلف مانند کافی شاپ، رستوران و …
از برترین ویژگی هایی که این نرم افزار را به یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای مدیریت هتلداری تبدیل کرده است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• تسریع در فعالیت های روتین و غیر روتین در هتل ها و مراکز گردشگری
• افزایش بهره وری پرسنل
• کنترل دقیق زمان شروع و پایان کارها
• برنامه ریزی هوشمند و سیستماتیک فرآیندهای هتل
• افزایش سودآوری مراکز گردشگری و هتل ها
• گزارش های زیبا و دقیق از عملکرد پرسنل
• کاهش نیاز به نیروی انسانی
فرآیندها و عملکردهای مختلفی در هر هتلی انجام می شود که مدیریت همه آنها نیازمند یک نرم افزار جامع است. علاوه بر این، رضایت مسافران که یکی از اصول اولیه هر بخش خدماتی است، با استفاده از نرم افزار تخصصی ارتباط با مشتری (CRM) تضمین می شود. برای هتلداران مهم است که دادههای مهمان را جمعآوری و سازماندهی کنند تا با مشتریان فعلی و گذشته در حین و بعد از چک کردن در تماس باشند. ماژول CRM باید با میز پذیرش و سیستم رزرواسیون یکپارچه شود و تمام اطلاعات مهمان را از این منابع جمع آوری کند. این برنامه به ذخیره داده های مهمان کمک می کند و یک پایگاه داده را در قالب قابل دسترس ارائه می دهد. همچنین شامل اطلاعات تماس مهمان قبل و بعد از اقامت آنها می شود.
این ماژول همچنین می تواند به سازماندهی فعالیت های بازاریابی مانند تبلیغات، اندازه گیری تجربه مهمان و خودکارسازی خدمات قبل و بعد از اقامت کمک کند. ماژول CRM به مالکان کمک می کند تا تجربه مهمان را با برنامه های عضویت و وفاداری شخصی سازی کنند، که به ویژه برای هتل ها و استراحتگاه های زنجیره ای مهم هستند.
آیا از سود و زیان واقعی هتل خود اطلاع دارید؟ مشتریان می توانند سالن و امکانات شما را برای برگزاری سمینارها، کنگره ها، مراسمات و … از قبل رزرو کنند؟ در پایان هر ماه وقتی می خواهید حقوق و مزایای کارمندان و خدمتکاران و پورسانت آنها را که با یکدیگر متفاوت است محاسبه کنید، این پروسه چقدر زمان می برد؟ آیا مشتریان شما از سیستم رزرو اتاق شما راضی هستند؟ گزارش مالی ماهانه و سالانه خود را چگونه تهیه می کنید؟ آیا گزارشات انبار، فروش، حسابداری و اسناد و … در حال حاضر مورد رضایت شماست؟
پاسخ به نمونه سوالاتی که خواندید و ده ها سوال دیگر از دغدغه های اصلی اکثر هتل ها است. نرم افزار رزرواسیون و مدیریت هتل برای مدیریت بهینه هتل شما طراحی و پیاده سازی شده است.
اگر مدیر یک هتل بزرگ هستید و به دنبال نرم افزاری برای مدیریت آن هستید که تمام نیازهای شما را برآورده کند و از گزارش های متنوع و مفید آن برای مدیریت هر چه بهتر هتل خود استفاده کنید یا هتل کوچکی دارید و به دنبال نرم افزاری پرسرعت برای مدیریت پرسنل، امور مالی و به اشتراک گذاری سریع با مشتریان خود، به شما پیشنهاد میکنیم که با شمارۀ ویژۀ دنیای وب در زیر همین مطلب تماس بگیرید و یا از طریق گزینۀ مشاوره؛ نام و شماره تلفن خود را برای ما ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم و پس از مشورت با مشاورین فنی ما و بعد از برآورد نیازهای شما، شروع به کار خواهیم کرد.