در دنیای امروز فناوری اطلاعات حرف اول را میزند و افراد قبل از تصمیمگرفتن به انجام هر کاری در اینترنت جستجو میکنند؛ چون خیلی راحت میتوان اطلاعات مورد نظر در مورد آن موضوع را از طریق اینترنت به دست آورد. فرض کنید در جستجوی منوی یک رستوران یا اطلاعات تماس یک شرکت یا تحقیق در مورد موضوعی علمی هستید و یا میخواهید برای جلسۀ پزشکی (سالن زیبایی، کافه، حمل و نقل و …) خود زمان رزرو کنید، قطعاً در ابتدا از اینترنت شروع خواهید کرد. در حالحاضر نهتنها تحقیق و کسب اطلاعات؛ بلکه رزومه، پرونده، رزرو آنلاین وقت و هر عملیات دیگری را در قالب یک نرم افزار و یا وب سایت میتوان اجرا کرد.
امروزه اینترنت و ارتباطات آنلاین شاهکلید حل اکثر مشکلات است. شاید روبهرو شدن با افرادی که همهروزه برای تعیین وقت و نوبت دهی به مطبها، کلینیکها و بیمارستانها مراجعه میکنند غیر قابل اجتناب به نظر برسد و از طرفی مردم کشورمان ایران با مشغلههای گوناگون مواجه هستند که باعث شده آستانۀ تحمل افراد تا حد قابل توجهی پایین بیاید. همچنین وضعیت ازدحام بیماران و نوبت دهی به شیوۀ سنتی و حضوری در برخی از مطبها و کلینیکها باعث بینظمی و آشفتگی شده است. اما شما با استفاده از نرم افزار نوبت دهی آنلاین میتوانید از حجم کثیری از این مراجعهکنندگان حضوری بکاهید و خودتان را به هزاران مُراجعی که روزانه به دنبال پزشک ایدهآل خود میگردند، رایگان معرفی کنید.
اکثر خدماتی که کسبوکارهای مختلف بهخصوص پزشکان در حال حاضر ارائه میدهند نیاز به رزرو وقت قبلی دارند. مشکلات زیاد رزرو وقت برای خدمات پزشکی بهصورت سنتی مانند: اشتباه در نوبت دهی توسط منشی، تداخل وقت با بیمار دیگر، نوبت گرفتن در یک روز نامشخص در طول ماه و موارد مشابه، باعث نارضایتی بیمار و وجه نامطلوب آن کاهش اعتبار پزشک میشود. اما با وجود امکانات پیشرفتۀ نرم افزار نوبت دهی آنلاین که بهصورت تحت وب و کاملاً حرفهای طراحی و اجرا میشود، این نوع مشکلات تقریباً حذف شده است.
در این شرایط دنیای وب به هدف نظمدادن به روند نوبت دهی مطب، کلینیک، درمانگاه، آزمایشگاههای مختلف پزشکی و … و همچنین رفاه حال بیماران، اقدام به طراحی نرم افزار یکپارچۀ نوبت دهی اینترنتی بیماران کرده است.
نرم افزار نوبت دهی آنلاین تحت وب و رباتهای نوبت دهی تلگرامی بسیار پُرکاربرد هستند. کاربرد این نوع نرم افزارها برای تمامی مراکز درمانی که تعداد زیادی بیمار دارند، بسیار مفید و تاثیرگذار است. با توجه به تعداد مراجعۀ بالای بیماران، وجود سامانهای که بتواند مراجعین را کنترل نماید و باعث کاهش زمان تلفشدۀ بیماران در مطب شود، لازم و ضروری است.
نرم افزار رزرو اینترنتی دنیای وب برای تسهیل کار، سرعت بیشتر و نظم بخشیدن به روالهای تکراری در مراکز درمانی تولید و پیادهسازی شده و باعث مکانیزه شدن روالهای جاری در مراکز درمانی میشود.
بیمار برای دریافت نوبت آنلاین، ابتدا وارد وب سایت پزشک شده و درصورت نداشتن حساب کاربری ابتدا ثبت نام میکند. پس از این مرحله، لیست روزها و ساعتهای باز برای بیمار نمایش داده میشود. بیمار پس از انتخاب یکی از روزها وارد آن روز مشخص شده و میتواند درخواست نوبت برای ساعات باز نماید. درخواست نوبت بهصورت هوشمند انجام میشود، مثلاً نوبت دهی تنها در زمانهایی صورت میگیرد که توسط مدیر وب سایت پزشک مشخص شده است. همچنین درصورتیکه ظرفیت روز و ساعت مشخص پر شده باشد به کاربر نوبت داده نمیشود. نهایتاً کاربر باید هزینۀ مورد نظر را به روش آنلاین پرداخت نماید. پس از انجام موفقیتآمیز پرداخت، یک پرینت نوبت به کاربر داده میشود که شامل کلیۀ مشخصات نوبت رزرو شده است. همچنین پیامکی مبنی بر تأیید نوبت برای بیمار از طرف نرم افزار ارسال میگردد.
مدیریت زمان کادر درمانی و پزشکان و همچنین دقت در زماندهی برای بیماران یکی از دغدغههای مجتمعهای پزشکی و کلینیکهای تخصصی است. از این رو نرمافزار پذیرش بطور همزمان عملیات مدیریت صندوق و نوبتدهی حضوری و آنلاین را به صورت یکپارچه در اختیار شما قرار می دهد.
بسیاری از صاحبان مشاغل از اهمیت به کارگیری یک سیستم رزرو اینترنتی مطلع هستند، صرفنظر از نوع کسبوکاری که اداره میکنند.
اگر شما این مطلب را میخوانید، احتمالاً شنیدهاید که در کشورهای پیشرفته حدود ۹۰ درصد از مشتریان ترجیح میدهند بهراحتی و بهصورت آنلاین نوبت خود را رزرو کنند. با توجه به این که کشور ما در حال توسعه است، بهطور یقین این نیاز برای مخاطبان شما هم بهزودی به این عدد میرسد.
نرم افزار نوبت دهی آنلاین به پزشکان این امکان را میدهد که در ۷ روز هفته و بهصورت ۲۴ ساعته، امکان رزرو وقت را به مشتریان بدهند. این سیستم تعداد رزروهای شما را افزایش میدهد، مراجعان شما را راضی نگه میدارد و مرکز درمانی شما را به خوبی اداره می کند.
بعد از صحبت دربارۀ لزوم استفاده از نرم افزار نوبت دهی آنلاین، اولین سوالی که پیش میآید این است: پزشکان چگونه باید بهترین سیستم نرم افزاری را برای خود انتخاب کنند؟ زمانی که از بهترین نرم افزار صحبت میکنیم باید توجه کرد که نرم افزار هم از دیدگاه طراحی بیرونی (صفحۀ رزرو مشتریان) و هم از دیدگاه طراحی داخلی (پنل مدیریتی) باید بهترین کارآیی را داشته باشد. یک نرم افزار نوبت دهی آنلاین فقط برای دریافت آنلاین رزرو مشتریان طراحی نشده است. این نرم افزار باید کارهای بیشتری مانند مدیریت مشتریان و خودکار سازی روالها را انجام دهد .
به خاطر داشته باشید که پزشکان و مراکز درمانی نیاز ندارند تا هزینۀ زیادی برای اینگونه نرم افزارها پرداخت کنند. نرم افزار نوبت دهی آنلاین بهصورت خارقالعادهای هزینۀ صرفشده را با ارائه ارزشهای بسیار زیاد برمیگرداند، هرچند که این هزینهها اندک باشند .
استفاده از نرم افزار نوبت دهی آنلاین بهحدی کار را برای مجموعههای مختلف راحت کرده است که بسیاری از کسبوکارها و بهخصوص مطبهای پزشکان از این طرح برای نوبت دهی به مراجعان خود استفاده میکنند.
نرم افزار رزرو اینترنتی، امکانات بیشتری نسبت به رزرو نوبت ساده را فراهم میکند. در نرم افزار نوبت دهی اینترنتی میتوان پزشکان و خدمات مراکز را بهتر معرفی کرد و یا تصاویری از محیط مورد نظر و امکانات آن را برای ارائه اطلاعات بیشتر، در اختیار عموم قرار داد. امروزه گزینههای انتخاب برای مخاطبان زیاد و متنوع شده است و بین مراکز مختلف رقابت وجود دارد.
به یاد داشته باشید که مشتریان شما با هر پیشنهادی تصمیم به انتخاب نمیگیرند و باید برای انتخاب، دلایل کافی داشته باشند. بنابراین بهرهمندی از سیستم نوبت دهی اینترنتی میتواند یک مزیت رقابتی قابل توجه برای مراکزی که نیاز به رزرو دارند، باشد. شرایط آسان اخذ نوبت، امکان آشنایی بیشتر با کارشناس مربوطه مانند پزشک، صرفهجویی در زمان و پیشگیری از رفتوآمدهای اضافه از جمله کارهایی است که میتوان برای افزایش رضایت مخاطبان در سیستم نوبت دهی اینترنتی انجام داد.
۱ – راحتی در استفاده از پنل مدیریتی
راحتی در استفاده مهمترین ویژگی نیست ولی یکی از ویژگیهای اساسی است که باید حتماً به آن توجه شود. نرم افزار باید برای مشتریان و برای کارکنان بهگونهای طراحی شده باشد که بهراحتی و بدون نیاز به دانش فنی با آن کار کنند.
۲ – صفحۀ رزرو ساده برای مشتریان
زمانی که مشتریان بالقوه وارد صفحۀ رزرو شما میشوند، سادگی و سرعت، بسیار اهمیت دارد. در این مرحله، مشتری در واقع راه رزرو کردن خدمات و پرداخت هزینۀ آن را تا نیمه آمده است. فرآیند رزرو کردن و پرداخت باید ساده و سریع باشد. با یک فرآیند پیچیده یا طولانی، مشتری صفحۀ رزرو را ترک میکند و تبدیل به مشتری دائمی شما نمیشود. صفحۀ رزرو علاوه بر سادگی باید واکنشگرا (به این معنی که در تمامی دستگاهها مانند تلفن همراه و تبلت به زیبایی نمایش داده شود) باشد. بهطور خلاصه صفحۀ رزرو باید مشخصات زیر را داشته باشد :
ساده و سریع باشد
طراحی حرفهای و زیبا داشته باشد
طراحی واکنشگرا داشته باشد
۳ – خودکارسازی
ویژگی اصلی نرم افزار نوبت دهی آنلاین، خودکار کردن روند زمانبر و تکراری رزرو نوبت است. یک نرم افزار باید عملیاتی مانند ارسال پیام (پیامک و ایمیل) یادآوری و تأییدیۀ رزرو و اطلاع به مدیریت در هنگام رزرو جدید را حتماً داشته باشد. این عملیات بهصورت خودکار بسیاری از فرآیندهای شما را انجام میدهند و مرکز درمانی شما بهصورت خودکار به کار خود ادامه میدهد.
۴ – هماهنگ با تلفنهای همراه
با توجه به رشد استفاده از تلفن همراه برای اتصال به اینترنت، نرم افزار نوبت دهی آنلاین باید کاملاً با تلفنهای همراه همخوانی داشته باشد و بجز صفحۀ رزرو مشتریان، پنل مدیریتی هم باید از طریق تلفن همراه بهراحتی قابل مشاهده باشد. مشتریان علاقه دارند تا در زمانهای خالی اقدام به رزرو نوبت از طریق تلفن همراه خود کنند. همچنین مدیریت مطب یا کلینیک بهدلیل اینکه همواره تلفن همراه را کنار خود دارد، ترجیح میدهد تا رزروهای جدید و لیست مشتریان را از طریق تلفن همراه مشاهده کند. همچنین باید بتوان از هر مکانی و هر زمانی لیست رزروها را مشاهده کرد و بهایندلیل نرم افزار نوبت دهی آنلاین باید به صورت تحت وب باشد.
۵ – گزارشات جامع، صدور فاکتور و مدیریت بیماران
گزارشات این امکان را به شما میدهد تا بتوانید میزان موفقیت خود را در جذب و نگهداری مخاطبان مورد نظرتان بسنجید. همچنین با مشاهدۀ گزارشات و فاکتورها از میزان درآمد و جزئیات آن مطلع میشوید. یک نرم افزار حرفهای باید گزارشات جامع و امکان مدیریت مراجعان را ارائه کند .
۶ – خدمات پشتیبانی
اینکه یک نرم افزار ویژگیهای بالا را داشته باشد به این معنی نیست که نرم افزار مناسبی برای شماست. پشتیبانی فنی نرم افزار یکی از ویژگیهای مهمی است که باید به آن توجه کنید. پشتیبانی فنی برای زمانیکه برای اولین بار قصد استفاده از نرم افزار نوبت دهی آنلاین را دارید، بسیار ضروری است. تیم پشتیبانی باید به شما برای راهاندازی کمک کند و بهصورت شبانهروزی جوابگوی مشکلات و سوالات شما باشد. در مواردی که ممکن است شما نیاز به اختصاصیسازی سیستم داشته باشید، تیم پشتیبانی باید بهسرعت نیازهای شما را مرتفع کند.
۷ – ابزار و ارتباط با سیستمهای دیگر
تمام مواردی که در بالا ذکر شد، از ویژگیهایی هستند که هر سیستم نوبت دهی و رزرو آنلاین باید داشته باشد. در کنار این ویژگیها اگر نرم افزار بعضی امکانات دیگر هم داشته باشد میتواند شرایط بهتری برای شما فراهم کند. برای مثال امکان ارتباط نرم افزار با وب سایت شما میتواند قابلیت بسیار جالبی باشد که بیماران از طریق وب سایت خودتان خدمات را رزرو کنند. یا امکان رزرو از طریق ربات تلگرام که میتواند بسیار کاربردی و جالب توجه باشد.
مدیریت زمان
بهبود مدیریت ارباب رجوع
سرعت عمل و سهولت مدیریت کارها
قابلیت انعطافپذیری بالا
پایین بودن ضریب اشتباه
کاهش روالهای تکراری
کاهش هزینهها
بالا بردن سرعت و راندمان مطب
القاء نظم و آرامش در محیط مطب
ارائه سرویس بهتر به بیماران
فراهم نمودن نوبت دهی حضوری و اینترنتی
قابلیت اتصال به سیستم پیامک
قابلیت اتصال به ربات تلگرام با نام اختصاصی پزشک
امکان نمایش نوبتهای خالی به بیماران
پیشنهاد اولین نوبت خالی به بیماران
قابلیت نمایش تعداد بیماران ویزیتشده و بیماران حاضر در سالن
قابلیت لغو و جابجایی نوبت توسط بیمار
فرم عضویت
اعطای نام کاربری و رمز عبور به بیماران
برگزاری نظرسنجی
مدیریت کاربران
ثبت نظرات و پیشنهادات
جستجو
قابلیت پرداخت آنلاین
پشتیبانی آنلاین و تیکتها
مشاوره و روانشناسی
تغذیه و رژیم درمانی
فیزیوتراپی
شنوایی سنجی
بینایی سنجی
گفتار درمانی
رادیولوژی و سونوگرافی
پوست، مو و زیبایی
ارتوپدی
چشم
کودکان
گوش، حلق و بینی
زنان و زایمان
اعصاب و روان
دندانپزشکی
ارتودنسی
مغز و اعصاب
کلیه و مجاری اداری
قلب و عروق
داخلی
روماتولوژی و مفاصل
ریه و آلرژی
گوارش و کبد
و آزمایشگاههای گوناگون تشخیص پزشکی
افزایش بیماران
نوبت دهی مدرن یا نرم افزار نوبت دهی آنلاین، شیوۀ نوینی است که تنها روش اینترنتی را شامل نمیشود بلکه شامل تلفن گویا و نوبت گیری از طریق اپلیکیشن موبایل هم هست. پس در نهایت مراجعهکنندگان بیشتری از سراسر کشور میتوانند نوبت دلخواه خود را بهراحتی دریافت کنند.
مردم از روشهای راحت استقبال خوبی میکنند وگرنه تا الان هم ثبت نامها بهصورت حضوری و ایستادن در صفهای طولانی انجام میشد.
متداول شدن نوبت دهی اینترنتی
این روش هرچند نسبت به مطبداری سنتی، جدیدتر است اما روزبهروز کاربرد و پیشرفت بیشتری پیدا میکند. جامعۀ مدرن امروزی شرایط را به سمتی هدایت میکند که روشهای سنتی کنار گذاشته شده و روشهای مدرن جایگزین میشوند. بهطور مثال نرم افزاری مثل یاهو مسنجر جای خود را به برنامههایی مثل تلگرام داد. پس کسانی که زودتر، از این روش استفاده کنند برای بلندمدت خود برنامهریزی کردهاند و اعتبار بیشتری هم کسب میکنند. پس سرمایهگذاری در این زمینه، سود آینده را تضمین میکند.
نوبت دهی ۲۴ ساعته
با استفاده از این روش در مطب خود را بهصورت ۲۴ ساعته باز بگذارید!! مراجعهکننده با جستجوی نام شما در گوگل در هر ساعت از شبانهروز که بخواهد میتواند برای خود نوبت دریافت کند و این حس اعتماد نسبت به شما را در او افزایش میدهد.
اطلاعات کامل از بیماران
با استفاده از خدمات این روش، پزشک میتواند از تعداد بیماران حاضر در مطب و تعداد افرادی که نوبت خود را کنسل کردهاند، مطلع شود و زمان خود را متناسب با تعداد آنها تنظیم کند. مدیریت مطب بهایننحو میتواند باعث رضایت خاطر پزشک شود و این نظم و ترتیب در رفتوآمد پزشک، منشی و بیماران و رضایت آنها، چینش پروندهها و … در بهبود بازار کار پزشک تاثیر بهسزایی دارد.
توسعهپذیری و سفارشیسازی
نرم افزار آنلاین پذیرش و نوبت دهی با توجه به معماری و ساختار توسعهیافته، امکان توسعهپذیری و سفارشیسازی برای افزودن امکانات و گزارشات را داراست.
دنیای وب در حوزۀ سلامت و خدمات پزشکی و درمانی و بهجهت ورود و حضور مؤثر پزشکان و فعالان این حوزه در فضای مجازی و دنیای دیجیتال؛ راهکارها و پیشنهادهای نرم افزاری و آنلاینی ارائه میکند که میتوانید این پیشنهادها را در صفحات زیر مشاهده کنید:
نرم افزار نوبت دهی و رزرو آنلاین یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که هر مطب، کلینیک، درمانگاه، آزمایشگاه، بیمارستان و یا مرکز درمانی میتواند داشته باشد. برای طراحی و توسعۀ نرم افزار نوبت دهی آنلاین اختصاصی و متناسب با مرکز درمانی خود، بهترین کار این است که با شمارۀ ویژۀ دنیای وب در زیر همین صفحه تماس بگیرید و یا از طریق گزینۀ مشاوره؛ نام و شماره تلفن خود را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم و پس از مشورت با مشاورین ما و بعد از برآورد نیازهای شما، در صورتی که تصمیمتان برای داشتن یک سیستم نوبت دهی حرفهای قطعی شد، شروع به کار خواهیم کرد.