ایجاد ترافیک یعنی هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت. این کار را میتوان هم بهصورت آنلاین و هم آفلاین انجام داد. مثلاً در رسانههای اجتماعی و وب سایتهای دیگر افراد را تشویق کنید تا از وب سایت شما بازدید کنند.
افزایش ترافیک وب سایت قدمی ضروری برای موفقیت کسبوکارهای آنلاین است. وب سایت شما در هر زمینهای باشد، اولین چیزی که به آن نیاز دارید بازدیدکننده است. بدون داشتن بازدیدکننده، علاقهمندانی نخواهید داشت و در نتیجه فروشتان صفر خواهد بود!
اما چگونه ترافیک وب سایت را افزایش دهید؟ با استفاده از ۱۲ روش زیر میتوانید از همین امروز به افزایش ترافیک وب سایت خود بپردازید و ترافیکی پایدار ایجاد کنید.
در تمام رسانههای اجتماعی معروف صفحهای بسازید و مطالب مفید و ارزشمندی دربارۀ کارتان منتشر کنید. در این صفحات تا حد ممکن به معرفی محصولات خود نپردازید. مطالبی بنویسید که مخاطبان شما از دیدن آن لذت ببرند. شاید بهترین کار انتشار مطالب آموزشی بسیار کوتاه باشد چون به سرعت به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک میکند. استفاده از استوری اینستاگرام و لینک دادن به وب سایت یکی از روشهای افزایش ترافیک وب سایت است که اثر قابلتوجهی دارد.
لینکدین به چیزی بیشتر از مکانی برای یافتن کار جدید تبدیل شده است. حالا این بزرگترین شبکۀ اجتماعی متخصصان، مکانی ارزشمند برای نشر محتوا است و بههمین دلیل باید دائم در آن پست بگذارید. با این کار ترافیک وب سایت و وجۀ شما در صنعت ارتقا پیدا میکند، بهخصوص اگر تعداد دنبالکنندگان شما متوسط تا زیاد باشد. هر مقالهای که در وب سایت منتشر میکنید، لینک آن را هم در لینکدین بگذارید تا افراد جدید به وب سایت شما مراجعه کنند.
محتوایی تولید کنید که همه برای گذاشتن لینکش در وب سایت خودشان التماس کنند. محتواهای بسیار باارزش و منحصربهفرد بدون تلاش خاصی توسط دیگران به اشتراک گذاشته میشوند. همین موضوع باعث هدایت افراد جدید به وب سایت شما میشود.
نمایش آگهی در نتایج موتورهای جستجو، تبلیغ در رسانههای اجتماعی و تبلیغ گرافیکی همگی روشهایی عالی برای جذب علاقهمندان هستند، برندتان را میسازند و وب سایت شما را در معرض دید قرار میدهند. استراتژی استفاده از تبلیغات پولی را طوری تدوین کنید که با اهدافتان سازگار باشد. آیا فقط ترافیک بیشتر میخواهید یا میخواهید گفتگوها دربارۀ محصولاتتان را هم افزایش دهید؟ هر مسیر پولی تبلیغ، مزایا و مضرات خودش را دارد. پس برای پرداخت پول تبلیغات، بهدقت به اهدافتان فکر کنید.
بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستجو هنوز هم روشی ارزشمند است. آیا بیشترین بهره را از تصویر متندار میبرید؟ آیا لینکهای داخلی برای دسترسی به محتوای جدید ایجاد میکنید؟ بهینهسازی وب سایت برای استفاده از سئوی داخلی نباید خیلی طول بکشد و این کار به افزایش طبیعی ترافیک وب سایت شما کمک زیادی میکند.
اگر تابهحال از کیورد اصلی و محبوب خود استفاده میکردید، حالا وقت استفاده از کیوردهای طولانی است. کیوردهای طولانی یا دنبالهدار عامل اکثر جستجوها در وب هستند و اگر آنها را در تبلیغات پولی در موتورهای جستجو یا سئو نگنجانید، فرصت بزرگی را از دست میدهید.
مثلاً بهجای تلاش برای سئوی کلمۀ «طراحی وب سایت» میتوانید بر کلماتی مثل «طراحی وب سایت فروشگاهی در تهران» تمرکز کنید. این کیوردها خیلی راحتتر میتوانند جایگاه خوبی در گوگل کسب کنند.
عنوانها یکی از مهمترین بخشهای محتوا هستند. حتی جامعترین پستهای وبلاگی بدون داشتن یک عنوان اثرگذار خوانده نمیشوند. قبل از فشردن دکمۀ ارسال، بهدقت درباره عنوانی که انتخاب کردهاید، فکر کنید.
روزهایی که فقط از طریق صفحۀ کامپیوترهای خانگی به اینترنت و جستجوی اینترنتی دسترسی داشتیم، گذشتهاند. امروزه، افراد بیشتری برای دسترسی به وب از موبایل، تبلت، آیپد و … استفاده میکنند و اگر بازدیدکنندگان را مجبور کنید که خودشان بهسختی مسیرشان را در وب سایت شما پیدا کنند، عملاً به آنها میگویید از وب سایتتان خارج شوند و سراغ دیگران بروند. حتی اگر یک وب سایت ساده و ابتدایی دارید، هنوز هم باید مطمئن شوید که در دسترس است و با دستگاههای مختلف ازجمله تلفنهای هوشمند کوچکتر میتوان از آن بازدید کرد.
آیا تاکنون برای شما پیش آمده که ۳۰ ثانیه منتظر باز شدن یک صفحۀ وب بمانید؟ برای من پیش نیامده. اگر باز شدن صفحات وب سایت خیلی طول بکشد، نرخ انصراف بازدیدکنندگان خیلی بالا میرود. مطمئن شوید که صفحات وب سایت شما تا حد ممکن از نظر تکنیکی بهینهاند و بهخصوص به اندازۀ فایلها، ساختار صفحه و عملکرد افزونهها توجه کنید. هرچه وب سایتتان سریعتر باز شود، تأثیر بیشتری در افزایش ترافیک وب سایت شما خواهد داشت.
محتوای متنی بسیار خوب است، اما ویدیو ابزار ارزشمندی برای جذب بازدیدکنندگان جدید و جذابتر کردن وب سایت است. دادهها نشان میدهد که ماندگاری اطلاعات تصویری بسیار بیشتر از متنی است و درنتیجه، بازاریابی ویدیویی روشی عالی برای جذب و حفظ توجه مخاطبان است و همزمان ترافیک وب سایت را هم افزایش میدهد.
قدرت لینک شما فقط بر اساس تعداد وب سایتهایی که آن را به اشتراک گذاشتهاند مشخص نمیشود، بلکه از ساختار لینکدهی داخلی شما هم تاثیر میپذیرد. وقتی محتوایی را تولید و منتشر میکنید، به تهیۀ لینکهای داخلی هم توجه کنید. این کار نهتنها به سئو کمک میکند، بلکه منجر به تجربۀ بهتر و مفیدتر برای کاربران هم میشود که اساسیترین عامل افزایش ترافیک وب سایت هستند.
از فضای تبلیغاتی وب سایت خود برای تبلیغ وب سایتهای دیگر استفاده کنید و از آن وب سایت بخواهید که تبلیغ وب سایت شما را در وب سایت خود قرار دهد. این کار چیزی شبیه تبادل لینک است ولی به جای لینک احتمالاٌ یک بنر تبلیغاتی رنگارنگ را تبادل میکنید.
منبع: مدیر سبز